W grze kierujemy się opisami - to one mówią nam co postać potrafi i czy uda jej się to co robi. System, w którym toczy się rozgrywka to storytelling, który opiera się całkowicie na opisach działań i przeżyć postaci. Nie ma tu więc kości, generatorów liczb losowych i poziomów doświadczenia. Powodzenie akcji zależy od pomysłowości i talentu pisarskiego gracza. Administracja starała się wybrać jak najrealniejszy system, a przecież w prawdziwym życiu nie ma żadnych punktów doświadczenia, poziomów czy czegoś w stylu "siła +2". W końcu nielogiczne byłoby gdyby z opisu wyglądu wynikało, że postać jest wielkim mięśniakiem, a ze statystyk, że nie ma sił podnieść dwudziestu kilogramów. Gracz, który robi błędy ortograficzne i pisze ledwo trzy linijki na post nie ma szans na przetrwanie w tym brutalnym świecie. Oczywiście istnieje także element losowy, ale nie odgrywa on wielkiej roli. Wiadomo, nawet największy mistrz może zostać czasem trafiony przez początkującego. Element losowy musi być, bo inaczej osoba, która jest choć trochę lepsza zawsze by wygrywała. Ale jak już pisałem - nie odgrywa on wielkiej roli. Nie byłoby sprawiedliwie gdyby starający się, piszący dobre posty gracz został pokonany przez byle kogo tylko dlatego, że mistrz gry wprowadził za dużo elementu losowego.